Ny start i livet!

Long time no see, har inte haft orken eller lusten att varken skriva blogg eller tänka på det. Nu när jag har börjat en ny start i mitt liv känner jag att jag lika gärna kan börja med bloggen igen. Ibland när man kommer in i en ny fas i livet börjar man tänka till extra mycket, och på saker man skulle vilja ändra på. Jag har precis börjat på Igelstavikens gymnasium och känner att det finns inge bättre tillfälle att ändra på mig än nu. När jag gick i nian var jag inte den person som precis älskade att gå till skolan och plugga, utan kände att det var mycket skönare att ligga hemma och sova istället. Vilket jag också gjorde en hel del ggr, vilket resulterade i att mina betyg inte blev dom bästa. Nu har jag äntligen chansen att ändra på det, visa att jag är inte Melinda som skolkar varannan lektion!

Jag har också bestämt att jag ska ändra på en del andra saker, jag har rökt en längre tid men idag kom jag på mig med ciggen i handen att varför röker jag egentligen!? Varför gör jag något som kostar hundratals kronor och kommer att förstöra mina lungor, och i värsta fall förkorta mitt liv!? Jag har försökt att sluta förut men jag har aldrig lyckats med det, nu ska jag ge det en till chans och jag har lovat mig själv att jag ska klara det. Det finns så mycket andra saker jag kan spendera pengarna på och som inte förstör min kropp och mitt liv.

Istället ska jag börja träna igen, få upp konditionen jag hade förut och få den kropp jag alltid velat ha. Jag ska börja mitt nyttiga och hälsosamma liv. Det känns oerhört skönt och veta att jag har Jennifer vid min sida som vill samma sak, vi kommer få peppa varandra när det känns tungt och det kommer gå upp och ner men  vi har gett oss fan på att vi ska ha dom snyggaste kropparna ever!

/Melinda Lövgren Petranyi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0