MAGYARORSZÁG!

Jag saknar UNGERN, jag saknar att vakna upp på morgonen och bara kunna gå och lägga sig på tomten i bikini det första man gör. Jag saknar miljön, alla saker man gör varje dag, maten och människorna. Det är så skönt att komma bort från allt ibland och bara ta det lugnt, det kan man verkligen göra där. Jag älskar känslan när man kommer till byn första dagen på semestern,(ja vi bor faktist i en by, alla känner alla och det känns som att man har rest tillbaka 20år i tiden) precis har lagt in väskorna och direkt känner sig så hemma! Även fast jag knappt förstår språket så älskar jag ändå att gå runt och höra folk prata ungerska. Att komma hem på kvällarna och höra "grannpojkarna" fråga om vi vill komma ut. Det är saker som hör till, och man får inte glömma gemenskapen som vi faktist har. Det är inte alla som åker på semester med ens farbröder+kusiner+farföräldrar i över tre veckor. Det gör vi och det är det jag älskar så mycket, det hade inte varit samma sak om bara jag och "min" familj hade åkt. Alla måste vara med för att det ska vara perfekt, även om man inte umgås med släkten så jätte mycket annars så är det dom där veckorna man gör det!



/Melinda Lövgren Petrányi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0